Atenció ciutadana

Atenció presencial sense necessitat de cita prèvia:
De dilluns a dijous de 08:30h a 14:00h i divendres de 08:30h a 13:30h
Telèfon de contacte: 934620020
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. 

La comunitat d’escala és el primer nivell de participació democràtica amb que es troba una persona, ja que per a la seva organització i bon funcionament cal consensuar acords col·lectivament. Sobre aquesta base i la de generar relacions de respecte mutu i confiança entre els membres de la comunitat veïnal treballa l’Equip de Juntes d’Escala i Mediació del Consorci des de fa més de quinze anys.

 

L’equip es considera una eina al servei de les comunitats d’escala, que aquestes tenen a l’abast per facilitar-los els processos participatius que requereix la seva organització i funcionament. De fet, subratllen que com equip tècnic d’assessorament i suport arriben fins on la comunitat els demana, perquè un dels propòsits principals és fomentar la màxima autonomia en la seva organització i funcionament. Cal tenir en compte que el servei és àmpliament conegut al barri i que les persones residents saben on anar-los a trobar. Tot i així, es fa un treball de detecció de necessitats que s’aborden amb un treball permanent sobre el terreny. Visitant una a una les escales, construint una relació de confiança amb els veïns i les veïnes, acompanyant una intermediació davant un conflicte o detectant persones candidates a ocupar càrrecs a la junta de la seva comunitat i assumir tasques d’organització i lideratge.

El barri de la Mina ve d’una història amb força comunitats sense cap mena d’organització, on no es cobraven quotes de comunitat o tenien alta morositat, amb absència o males pràctiques de gestió econòmica, escassos espais de participació, sense organització per la neteja de l’escala o gestionar-ne els treballs de manteniment, conflictes latents i desequilibris de poder. Tot plegat, ha generat una manca de sentiment de comunitat i motivació per implicar-se en la resolució de problemes. Davant aquest panorama la finalitat d’aquest servei del Consorci és treballar per la millora de la convivència al barri a través de l’apoderament de les persones que en formen part, partint de l’estructura de les comunitats d’escala. Es tracta de crear espais de trobada i diàleg mitjançant la convocatòria i dinamització d’assemblees i reunions de replà, que permetin a les parts abordar problemàtiques i qüestions d’organització per trobar la manera més consensuada de gestionar-les. De vegades, l’assessorament que els cal és molt tècnic, com són temes legals per a la constitució de les juntes amb els tràmits al registre de la propietat, obtenció del NIF i obrir un compte bancari de la comunitat. El suport s’orienta, també, a que les persones es dotin d’eines pròpies per poder autogestionar la seva comunitat de la manera més adient sense dependre de l’equip.

 

 

 

Convidats a la Jornada “Teixint Xarxes de Proximitat

Properament, participaran com a ponents a la Jornada “Teixint Xarxes de Proximitat” que se celebrarà dijous, 28 de novembre, a la Casa del Mar organitzada per la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. Durant la jornada s’abordarà el treball d’aquestes xarxes de proximitat des de tres perspectives distintes: la ciutadania i la comunitat, la de col·lectius específics -com els casos de la gent gran i els joves-, i la de l’àmbit sectorial -on participa l’equip de la Mina-, juntament amb el projectes Actua del Baix Solsonès i La Troca (Escola comunitària de Formació Permanent) del barri de Sants.

Consorci del barri de la Mina