La Fundació Privada Pere Closa organitza una nova edició del Concurs literari de Sant Jordi i aquests dies ha donat a conèixer les seves bases, alhora que convida tothom a participar-hi. Les obres s’han d’enviar la segona setmana d’abril i la festa de lliurament dels premis serà el dia 24 d’abril. Hi ha quatre categories i quatre modalitats per presentar-s’hi.
Les obres, escrites en llengua catalana o castellana i que han de ser individuals, poden ser contes, poesies, còmics o cal·ligrames; i els més petits de tres a cinc anys participen en la modalitat dibuix amb títol. Les altres categories són: educació primària, educació secundària i adults. En total es repartiran trenta-cinc premis. El tema és lliure, tot i això, l’organització proposa com a temàtica inspiradora, “Sant Jordi i els 600 anys d’història gitana a Catalunya”.
El que es valorarà és l’originalitat i la comprensió del contingut dels escrits, així com la presentació i l’ortografia. En qualsevol de les categories es pot incloure un dibuix en els formats de conte i poesia. I, per descomptat, serà anul·lada tota obra que hagi estat plagiada.
Crida a la participació
El concurs és obert a tothom. Tot i això, es fa una crida especial als centres d’ensenyament perquè, primer encoratgin l’alumnat a participar-hi i desprès als equips docents perquè facin la primera preselecció de propostes; ja que cada grup classe només pot presentar un màxim de tres obres. Igualment, es convida a les entitats del lleure que treballen amb infants i joves a que els animin a escriure en qualsevol dels formats previstos.
Un cop recollides les obres literàries i feta la preselecció, s’enviaran escanejades o en document word a l’organització per via del correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., que les posarà a disposició del jurat encarregat de determinar les persones guanyadores. Hi ha dos dies per enviar el correu amb el document adjunt de l’obra literària: dilluns 7 i dimarts 8 d’abril. Pel dia de Sant Jordi s’informarà a les escoles, instituts i entitats del nom dels qui han guanyat, perquè aquestes persones puguin ser avisades per endavant i assistir a la cerimònia de lliurament de premis que serà dijous, 24 d’abril.