Contingut
- Detalls
Brigada de manteniment
Ocupació laboral i Millora de l’Espai Públic
- Missió
Augmentar les oportunitats d’accés al mercat laboral i millorar la qualitat de l’espai públic del barri de la Mina.
- Descripció
Té un doble objectiu. D’una banda, professionalitzar peonatge de manteniment de l’espai públic per generar oportunitats d’inserció sociolaboral en casos de vulnerabilitat i dificultats per accedir al mercat de treball. I de l’altra, millorar l’entorn urbà amb tasques de conservació i manteniment de l’espai públic i del parc d’habitatges, locals i aparcaments, titularitat del Consorci. Servei pensat per a persones en atur de llarga durada, baixa qualificació professional, joves sense experiència laboral, dones en risc d’exclusió i persones amb discapacitat. La brigada els ofereix experiència laboral remunerada, formació i un itinerari personalitzat d’inserció amb un pla de millora consensuat de cara a una futura incorporació al mercat laboral ordinari. Les persones contractades són participants d’algun dels serveis de la Xarxa d’Inserció Sociolaboral.
- Objectius específics:
- Cohesionar un equip de treball operatiu
- Respondre a les necessitats d’arranjaments, reparacions i suport als serveis del Consorci i de l’espai públic del barri de la Mina
- Resultats 2023
-
- Persones contractades: 15
- Persones que han accedit al mercat laboral ordinari: 2
- Accions formatives específiques: 4
- Accions formatives complementaries: 6
-
- Informació de Servei
Tel. 93 462 00 20 / Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Carrer del Mar, 12 entresol :: 08930 Sant Adrià de Besòs
www.barrimina.cat
- Detalls
Gestions-@
Suport en Gestions Telemàtiques
- Missió
El servei Gestions-@ fa suport a la població que, a causa de l’escletxa digital, té dificultats per resoldre tràmits en línia.
- Descripció
Des del 2020, com a conseqüència de les adaptacions que va generar la pandèmia de la covid-19,
és un fet que administracions, institucions i organismes oficials, però, també el món de l’empresa, les entitats i els serveis han transformat les vies de relació i contacte amb la ciutadania. Des de sol·licitar un certificat fins a comprar una entrada de cinema, totes aquestes accions, des de la més quotidiana a la més específica tenen la seva versió telemàtica, si no, l’única que la ciutadania té a l’abast.
Tot i disposar al barri de la Mina de dos Punts Òmnia (enllaç), una part important de la població continua tenint dificultats per desenvolupar-se telemàticament. Hom constata la generalització del tràmit en línia en tots els àmbits de la gestió, de manera que l’any 2020 el Consorci crea el servei Gestions-@ per atendre aquesta població en les operacions de tramitació i gestió que ha de realitzar amb l’administració i els organismes oficials.
- Objectius específics:
- Oferir atenció individualitzada de suport
- Assessorar a persones i entitats del barri de la Mina en la gestió telemàtica amb l’administració pública
- Resultats 2023
-
- Tràmits realitzats: 365
- Obtenció de certificats: 286
- Ingrés Mínim Vital: 25 (3 aprovats/4 denegats/18 pendents)
- Cita prèvia INSS: 17
-
- Informació de Servei
Horari:
-
- Dilluns i dimecres: de 9.30 a 15 hores
- Dimarts i dijous: de 9.30 a 14 hores i de 15 a 17 hores
- Divendres: de 9 a 14 hores
Tel. 93 462 00 20 / Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Cal concertar visita per qualsevol d’aquestes vies de contacte
Carrer del Mar, 12 entresol :: 08930 Sant Adrià de Besòs
www.barrimina.cat
- Detalls
Comunitats d'escala i mediació
Suport a les Comunitats d’Escala i Mediació en Conflictes Comunitaris
- Missió
Contribuir a la cohesió social a través de l’organització dels espais comuns i de la millora de la convivència. Així com detectar situacions de vulnerabilitat i exclusió social.
- Descripció
Se centra en el treball comunitari amb l’organització de les juntes d’escala a les quals dota d’eines per a l’ús i manteniment corresponsable dels espais comuns. Tot promovent la implicació del veïnat en la constitució i l’autogestió d’aquests òrgans de govern. Intervé en la resolució dels conflictes que puguin sorgir entre el veïnat o per interessos divergents amb l’administració. El seu coneixement profund de la realitat social de les comunitats, permet detectar situacions de vulnerabilitat i d’exclusió social, que s’acompanyen o es deriven als serveis corresponents. Tot plegat per contribuir, mitjançant la participació, a la convivència, la cohesió social, i millorar les condicions de vida de la població.
- Objectius específics:
- Donar suport tècnic i acompanyar els processos organitzatius del conjunt de les comunitats d’escala del barri de la Mina
- Fomentar el sentiment de pertinença de les noves comunitats i persones nouvingudes
- Fer derivacions a recursos de formació, informació i organitzacions socials que donin resposta a les necessitats de les comunitat
- Resultats 2023
- Nombre de comunitats ateses: 133
-
- Puntual: 54
- Continuada: 15
- Continuada i Puntual: 64
-
- Mediació: 214 intervencions
- Intervencions Socioeducatives: 4.849
- Assemblees veïnals: 21 assemblees
- Participació: 134 persones
- Acords presos: 41
- Nombre de comunitats ateses: 133
- Informació de Servei
Horari:
-
- Dilluns, dimarts i dijous de 9 a 17.30 hores
- Dimecres de 9 a 15 hores i divendres de 9 a 14 hores
Cal concertar hora de visita mitjançant:
Carrer del Mar, 12 entresol :: 08930 Sant Adrià de Besòs
Xarxa X: @SuportCCVVMina // www.barrimina.cat