images/cabecera/4.jpg

Contingut

Brigada de manteniment

Ocupació laboral i Millora de l’Espai Públic

 

  • Missió

Augmentar les oportunitats d’accés al mercat laboral i millorar la qualitat de l’espai públic del barri de la Mina.

 

  • Descripció

Té un doble objectiu. D’una banda, professionalitzar peonatge de manteniment de l’espai públic per generar oportunitats d’inserció sociolaboral en casos de vulnerabilitat i dificultats per accedir al  mercat de treball. I de l’altra, millorar l’entorn urbà amb tasques de conservació i manteniment de l’espai públic i del parc d’habitatges, locals i aparcaments, titularitat del Consorci. Servei pensat per a persones en atur de llarga durada, baixa qualificació professional, joves sense experiència laboral, dones en risc d’exclusió i persones amb discapacitat. La brigada els ofereix experiència laboral remunerada, formació i un itinerari personalitzat d’inserció amb un pla de millora consensuat de cara a una futura incorporació al mercat laboral ordinari. Les persones contractades són participants d’algun dels serveis de la Xarxa d’Inserció Sociolaboral.

  • Objectius específics:
    • Cohesionar un equip de treball operatiu
    • Respondre a les necessitats d’arranjaments, reparacions i suport als serveis del Consorci i de l’espai públic del barri de la Mina

 

  • Resultats 2023
      • Persones contractades: 15
      • Persones que han accedit al mercat laboral ordinari: 2
      • Accions formatives específiques: 4
      • Accions formatives complementaries: 6
  • Informació de Servei

Tel. 93 462 00 20 / Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Carrer del Mar, 12 entresol :: 08930 Sant Adrià de Besòs
www.barrimina.cat 

Gestions-@

logogestions.png

Suport en Gestions Telemàtiques

 

  • Missió

El servei Gestions-@ fa suport a la població que, a causa de l’escletxa digital, té dificultats per resoldre tràmits en línia.

 

  • Descripció

Des del 2020, com a conseqüència de les adaptacions que va generar la pandèmia de la covid-19,

és un fet que administracions, institucions i organismes oficials, però, també el món de l’empresa, les entitats i els serveis han transformat les vies de relació i contacte amb la ciutadania. Des de sol·licitar un certificat fins a comprar una entrada de cinema, totes aquestes accions, des de la més quotidiana a la més específica tenen la seva versió telemàtica, si no, l’única que la ciutadania té a l’abast.

Tot i disposar al barri de la Mina de dos Punts Òmnia (enllaç), una part important de la població continua tenint dificultats per desenvolupar-se telemàticament. Hom constata la generalització del tràmit en línia en tots els àmbits de la gestió, de manera que l’any 2020 el Consorci crea el servei Gestions-@ per atendre aquesta població en les operacions de tramitació i gestió que ha de realitzar amb l’administració i els organismes oficials.

  • Objectius específics:
    • Oferir atenció individualitzada de suport
    • Assessorar a persones i entitats del barri de la Mina en la gestió telemàtica amb l’administració pública
  • Resultats 2023
      • Tràmits realitzats: 365
    • Obtenció de certificats: 286
    • Ingrés Mínim Vital: 25 (3 aprovats/4 denegats/18 pendents)
    • Cita prèvia INSS: 17

 

  • Informació de Servei

Horari:

    • Dilluns i dimecres: de 9.30 a 15 hores
    • Dimarts i dijous: de 9.30 a 14 hores i de 15 a 17 hores
    • Divendres: de 9 a 14 hores

Tel. 93 462 00 20 / Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Cal concertar visita per qualsevol d’aquestes vies de contacte
Carrer del Mar, 12 entresol :: 08930 Sant Adrià de Besòs
www.barrimina.cat

 

Comunitats d'escala i mediació

logosuportcomunitats.png

Suport a les Comunitats d’Escala i Mediació en Conflictes Comunitaris

 

  • Missió

Contribuir a la cohesió social a través de l’organització dels espais comuns i de la millora de la convivència. Així com detectar situacions de vulnerabilitat i exclusió social.

 

  • Descripció

Se centra en el treball comunitari amb l’organització de les juntes d’escala a les quals dota d’eines per a l’ús i manteniment corresponsable dels espais comuns. Tot promovent la implicació del veïnat en la constitució i l’autogestió d’aquests òrgans de govern. Intervé en la resolució dels conflictes que puguin sorgir entre el veïnat o per interessos divergents amb l’administració. El seu coneixement profund de la realitat social de les comunitats, permet detectar situacions de vulnerabilitat i d’exclusió social, que s’acompanyen o es deriven als serveis corresponents. Tot plegat per contribuir, mitjançant la participació, a la convivència, la cohesió social, i millorar les condicions de vida de la població.

  • Objectius específics:
    • Donar suport tècnic i acompanyar els processos organitzatius del conjunt de les comunitats d’escala del barri de la Mina
    • Fomentar el sentiment de pertinença de les noves comunitats i persones nouvingudes
    • Fer derivacions a recursos de formació, informació i organitzacions socials que donin resposta a les necessitats de les comunitat

 

  • Resultats 2023
    • Nombre de comunitats ateses: 133
        • Puntual: 54
        • Continuada: 15
        • Continuada i Puntual: 64
    • Mediació: 214 intervencions
    • Intervencions Socioeducatives: 4.849
    • Assemblees veïnals: 21 assemblees
      • Participació: 134 persones
      • Acords presos: 41
  • Informació de Servei

Horari:

    • Dilluns, dimarts i dijous de 9 a 17.30 hores
    • Dimecres de 9 a 15 hores i divendres de 9 a 14 hores

Cal concertar hora de visita mitjançant:

    • Telèfon: 93 462 64 69
    • WhatsApp: 722 29 07 73
    • Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Carrer del Mar, 12 entresol :: 08930 Sant Adrià de Besòs
Xarxa X: @SuportCCVVMina // www.barrimina.cat

Serveis i entitats del Consorci de la Mina